Tuesday, September 30, 2008

Tulevaisuudentutkimus ja tietokonepelit - ei niin outo yhdistelmä

Palo Altolainen think thank Insitute for the Future on julkistanut MMFG (Massively Multiplayer Forecasting Platform) peliympäristön. Idea on käyttää World of Warcraftin kaltaista massiivista peliyhteisöä ratkomaan tulevaisuuden ongelmia. - "Wisdom of crowds" yhdistyy peleihin.

IFTF:n tiedote:
Series of Games Tap Wisdom of Crowds to Address Real-World Problems
Cnetin juttu 23.9.2008: MMOs to help futurists solve world problems?

Kehittäjistä Jane McGonigal tunnetaan kovatasoisena pelitutkijana.

First up is a game called Superstruct, set in 2019, which tasks players with identifying resolutions for five "superthreats" endangering the world's population such as large-scale homelessness, a worldwide fuel war, food shortages, and others.

"Serious games" -otskon alta löytyy pelejä, jotka ovat hieman muuta kuin örkkien mättämistä hengiltä. Lisää aiheesta suoemssa voi kysyä vaikka maan ainoalta tietkonepeliproffalta Frans Mäyrältä.

Muuta pelitutkimusta: DiGRA is the association for academics and professionals who research digital games and associated phenomena.

No comments: